donderdag 13 januari 2011

Even voorstellen

Wie is Nienke? 
Ik ben twintig jaar en studeer Journalistiek aan het Windesheim in Zwolle. Ik zit inmiddels in 3HBO en volg momenteel de creatieve minor 'Verhalen'. Ik kom uit een liefdevol gezin en heb één broertje, Ruben. Sinds anderhalf jaar heb ik een relatie met mijn lieve vriend Merlijn. Buiten school om besteed ik mijn tijd aan werken bij de c1000 achter de kassa, schrijven, zingen, sporten en leuke dingen doen met mijn vriend en vriendinnetjes.

Waarom heeft ze een blog aangemaakt?
Ik vind het belangrijk dat mensen kennis maken met taal. En dan het liefst taal op een andere manier. Taal met beeld. Taal waarmee je een verhaal kunt vertellen. En dat probeer ik te doen, vanuit verschillende perspectieven.

Waarom heet haar blog Noenke? 
Ik heb mijn blog Noenke genoemd, omdat ik de 'o' mooier vind dan de 'i'. En eigenlijk is de naam onstaan doordat mijn vriend me allerlei koosnaampjes geeft. We verzinnen samen gekke woorden en parodien en dus onstond ook mijn bijnaam, Noenke. Het is bol, vol en het staat affer.

Wat is je kwaliteit?
Een kwaliteit van me is dat ik me goed kan inleven in mensen, gebeurtenissen en voorwerpen. Ik kruip als het ware in iemand anders' huid om na te gaan wat diegene gedacht moet hebben. Dat maakt me een persoon die zich makkelijk aan kan passen, die een ander makkelijk begrijpt. Dat maakt me iemand met inlevingsvermogen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten